Branding traject
Dus jij wilt je merkidentiteit gaan ontdekken? Dat kan een flinke klus zijn. Gelukkig hebben wij daar een effectieve werkwijze voor.
Van merk naar sterk merk?
Goed bezig! We begrijpen natuurlijk ook dat het nog wat vaag klinkt… je merkidentiteit ontdekken, hoe dan!? We hebben onze werkwijze kort en bondig op deze pagina voor je samengevat, zo kun je alvast even pootjebaden en gaan we zonder verrassingen met elkaar om de tafel. Wil je liever gelijk kopje onder en onze volledige werkwijze induiken? Download dan onze uitgebreide Branding Roadmap!
1. Het umfeld ontdekken
We starten in met het in kaart brengen van de omgeving. Deze onderzoeksfase is belangrijk, omdat we hiermee inzicht krijgen in jullie bedrijf en de markt(en) waarin jullie opereren. Hierin wordt de basis gelegd van de verdere samenwerking.

2. De 'purpose punchline'
We schenken aandacht aan maatschappelijke issues die op jullie bedrijf van toepassing zijn en waar jullie een standpunt op in kunnen nemen. Met de verzamelde inzichten uit de onderzoeksfase gaan we op zoek naar sweet spots en we formuleren met elkaar een ‘purpose punchline’. Meer hierover vind je in onze roadmap!
3. Het manifest
Samen bepalen we de positionering van jouw merk. We gebruiken hier de merkarchetypen voor. De gekozen maatschappelijke betekenis krijgt ook een plek. We bepalen of de geformuleerde maatschappelijke betekenis een strategische pijler wordt of als aparte positionering moet worden opgenomen.
4. Content creatie
We hebben alle ingrediënten verzameld om van jouw merk een heerlijk soepje te maken. Dat soepje moet natuurlijk geserveerd worden en daar helpen we je graag bij. Van copy tot video en van podcast tot infographic, we creëren de creatieve content die bij jouw splinternieuwe merk past.
Branding traject starten?
Schwung helpt je bij de gehele presentatie van jouw merk. We duiken in jouw wereld en bepalen samen het merkkarakter. We vormen de identiteit en uitstraling die bij je past, maar gaan ook nog een stapje verder met het ontdekken van de maatschappelijke betekenis van je merk. Waag je je aan Schwung, dan ga je voor een verdieping en soms zelfs verschuiving van je merkpositionering. De uitgebreide informatie in onze downloadbare Roadmap helpt je op weg om een (financieel) beeld te krijgen bij het gehele traject, maar het is ook altijd maatwerk. Daarom gaan we graag met je om de tafel om je wensen en behoeften te bespreken!
